هزینه طب کار 1403 – معاینات بدو استخدام، دوره‌ای و صدور کارت سلامت رانندگان

هزینه طب کار

با پیشرفت روزافزون فناوری و توجه بیشتر به ایمنی و سلامت در محیط کار، معاینات طب کار از اهمیت بیشتری برخوردار شده‌اند. در همین راستا بسیاری از اصناف و کارفرمایان این معاینات را برای استخدام و حتی ادامه همکاری الزامی می‌دانند. بدیهی است این قانون برای حفظ سلامت و ایمنی کارکنان است، با اینحال هزینه طب کار همواره مسئله‌ای چالش‌برانگیز بوده است. بطوریکه همکاران ما در مرکز تخصصی طب کار و صنعت پیروزی هر روز با سوالاتی از قبیل موارد زیر روبرو می‌شوند:

  • هزینه طب کار 1403 چقدر است؟
  • هزینه طب کار با کیست؟
  • هزینه طب کار در مراکز دولتی چقدر است؟
  • آیا هزینه طب کار با بیمه محاسبه می‌شود؟
مشاوره رایگان

نیازمند چه خدمتی هستین؟

درخواست تماس و مشاوره رایگان

با پر کردن فرم زیر مشخصات و خدمت مورد نیاز خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناسان مرکز تخصصی طب کار و صنعت پیروزی بمانید.

 

 

از آنجا که هزینه معاینات طب کار دارای تعرفه ثابتی است که سالانه از طریق ابلاغیه‌های رسمی بدست مراکز طب کار می‌رسد، دریافت مبلغ کمتر از تعرفه رسمی کشور تخلف محسوب می‌شود. ضمناً، طبق آئین‌نامه انتظامی سازمان نظام پزشکی، تخلفات مرتبط با این موضوع مجازات‌هایی از اخطار تا محرومیت موقت و دائم از فعالیت پزشکی و ابطال پروانه مطب را به دنبال دارد.

در این بخش، به بررسی و تبیین هزینه‌های معاینات طب کار بر اساس مصوبه هیئت دولت خواهیم پرداخت. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا با دقت و شفافیت بیشتری، هزینه‌های مربوط به خدمات طب کار را در نظر بگیرید. ضمنا برای دسترسی به لیست جامع هزینه‌های طب کار سال 1403 مرکز تخصصی طب کار و صنعت پیروزی می‌توانید به لینک PDF زیر مراجعه کنید:
هزینه طب کار – مرکز تخصصی طب کار و صنعت پیروزی

هزینه آزمایشات و معاینات بدو استخدام طب کار سال ۱۴۰۳

هزینه معاینات بدو استخدام طب کار

در این جدول می‌توانید ریز هزینه‌های مربوط به آزمایشات و معاینات پیش از استخدام افراد جدید در سال ۱۴۰۳ را مشاهده کنید. این خدمات شامل معاینات جامع بدو استخدام شاغلین، ارزیابی و تعیین کیفی مواجهات شغلی فرد، ادیومتری پایه از راه هوا، غربالگری کمی حدت بینایی، تکمیل فرم‌های سلامت شغلی، تجمیع داده‌ها و تعیین تناسب شغلی و اظهار نظر نهایی توسط پزشک متخصص طب کار و اسپیرومتری می‌باشد. اگر دوست دارید در مورد معاینات بدو استخدام بیشتر بدانید روی لینک کلیک کنید.
بدین ترتیب طبق ابلاغیه انجمن صنفی مراکز تخصصی طب کار، هزینه معاینات بدو استخدام 1403 به همراه آزمایش برای افراد زیر ۳۵ سال 11,340,000 ریال (معادل یک میلیون و یکصد و سی و چهار هزار تومان) و برای افراد بالای ۳۵ سال با آزمایشات و نوار قلب 12,700,000 ریال (معادل یک میلیون و دویست  و هفتاد هزار تومان) خواهد بود.

هزینه آزمایشات و معاینات دوره‌ای سال ۱۴۰۳

در این جدول هزینه‌های مرتبط با آزمایشات و معاینات دوره‌ای کارکنان در سال ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید. معاینات ادواری طب کار تمام خدمات معاینات بدو استخدام را در بر می‌گیرد، با اینحال معاینات جامع اندکی متفاوت خواهد بود. اگر دوست دارید در مورد معاینات دوره‌ای استخدام بیشتر بدانید روی لینک کلیک کنید.
بدین ترتیب هزینه معاینات دوره‌ای استخدام در سال 1403 به همراه آزمایش برای افراد زیر ۳۵ سال 11,170,000 ریال (معادل یک میلیون و یکصد و هفده هزار) و برای افراد بالای ۳۵ سال با آزمایشات و نوار قلب 12,530,000 ریال (معادل یک میلیون و دویست و پنجاه و سه هزار تومان) خواهد بود.

هزینه معاینات دوره ای مرکز طب کار و صنعت پیروزی

هزینه صدور کارت سلامت رانندگان سال ۱۴۰۳

در این جدول هزینه‌های مربوط به آزمایشات و معاینات کارت سلامت رانندگان درون شهری را مشاهده می‌کنید. خدمات ارائه شده در این معاینات مشابه خدماتی است که در معاینات ادواری ارائه می‌شوند.
طبق ابلاغیه انجمن صنفی مراکز تخصصی طب کار هزینه صدور کارت سلامت رانندگان درون شهری در سال 1403 به همراه آزمایش برای افراد زیر ۳۵ سال 11,170,000 ریال (معادل یک میلیون و یکصد و هفده هزار) و برای افراد بالای ۳۵ سال با آزمایشات و نوار قلب 12,530,000 ریال (معادل یک میلیون و دویست و پنجاه و سه هزار تومان) می‌باشد.

هزینه صدور کارت سلامت رانندگان درون شهری

هزینه سایر خدمات تخصصی طب کار سال ۱۴۰۳

تعرفه سایر خدمات تخصصی مرکز تخصصی طب مرکز تخصصی طب کار و صنعت پیروزی

در این جدول هزینه‌های مربوط به سایر خدمات تخصصی طب کار در سال ۱۴۰۳ را مشاهده می‌کنید. این خدمات ادیومتری تکمیلی و تست‌های گفتاری، اسپیرومتری قبل و بعد برونکودیلاتور، تعیین محدودیت شغلی، ارزیابی توانایی برگشت به کار، انجام و تفسیر پرسشنامه‌های کمی و کیفی تخصصی شغلی و مواردی از این دست را شامل می‌شود.

جمع بندی

در این مطلب، هزینه‌های مختلف مرتبط با خدمات طب کار در سال ۱۴۰۳ بررسی شد. این هزینه‌ها شامل آزمایشات و معاینات بدو استخدام، آزمایشات و معاینات دوره‌ای، صدور کارت سلامت رانندگان و سایر خدمات تخصصی طب کار می‌باشد.
شما عزیزان می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات همین مطلب مطرح فرمایید و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.